Пређи на главни садржај

Постови

О недоличности разговарања у цркви за време свештених богослужења

Занемаривши сада и веће врлине, рећи ћу вам следеће: када се, стојећи заједно с  вама пред Богом у свештеној Цркви, осврнем и погледам на оне који разборито и скрушено узносе Богу песмопојања и прозбе или, пак, видим некога где ћутећи стоји и пажљиво слуша сабранога ума, тај један једини поглед ме испуњава радошћу и усхићењем и ја прослављам Оца Који је на Небесима и Христа без Кога нико не може чинити ништа добро и кроз Кога се савршава сваки људски напредак. 16. Шта, међутим, да кажемо о онима који не стоје (пред Богом) у ћутању нити учествују у појању славословља, него разговарају један са другим и нашу словесну службу Богу мешају са световним празнословљем, сами не слушајући свештене и богонадахнуте речи а ометајући оне који желе да слушају? Докле ћете, љубљени, храмати на обе ноге, како би рекао Илија Тесвићанин, ви који желите истовремено да учествујете и у молитвама и у недоличним, овоземаљским разговорима, који не исправљате један другога као што би то требало, но један другог

Свети Григорије Палама о посту

Како каже Соломон, свака ствар има своје време и све има свој час. Према томе, ево правог тренутка за онога који тражи повољно време за савршавање врлина, а то је ова Четрдесетнице. И ако свецели човеков живот представља време повољно за задобијање спасења, колико је онда повољније ово време Поста! Тако је и Началник и Руководитељ нашега спасења, Христос, почео управо од поста и на попришту поста поразио и посрамио ђавола, узрочника страсти, који Га је на сваки начин нападао. И како је неуздржање утробе родитељка острашћености будући да искорењује врлину, тако је, напротив, уздржање мајка бестрашћа, јер поништава скверну која потиче од неуздржања. Ако неуздржање - чак и тада када у нама нема страсти - уводи (у нас страсти) као што их је и увело, како онда да их не умножава и не оснажује када су оне већ ту, и обрнуто: како да их пост не умањује и не уништава? Пост и (опште) уздржање су међусобно повезани, иако они који их разборито следе понекад дају предност једноме а понекад другоме.

Кроз Часни пост: Субота четврте седмице поста

  Свети Оче, чувши глас Јеванђеља Господњег, ти се одрече света сматрајући богатство и славу његову ништавном и свима стога ти клицаше: “Љуби Бога и обрећеш велику милост. Ништа не претпостави љубави Његовој; да, када Он доће у слави, можеш обрести покој са свима светима.” Њиховим молитвама, Христе, сачувај и спаси душе наше. Јутрење – четврта недеља поста (Химна светом Јовану Лествичнику) Поуке Светих Отаца:  Зауздај језик, који бесни не би ли се упустио у препирку. Седамдесет пута на дан се хватај у коштац са овим тиранином! Свети Јован Лествичник Молитва: Помози нам, благи Боже, да се свакога дана држимо животних начела Господа нашег Христа и чинимо дела која су са Твојим благословом. Господе, научи нас да се свагда угледамо на светитеље Твоје са дубоким поштовањем и надахнућем, да би и ми обитавали у будућем Царству Твоме. Амин. Читања из Светог Писма: Јевр. 6:9-12 Мар. 7:31-37 Богомислена размишљања:  Јер Бог није неправедан па да заборави дјело ваше и труд љубави коју показасте з

О НЕОСЕТЉИВОСТИ - БОЛЕСТИ САВРЕМЕНИХ ВЕРНИКА И СВЕТА УОПШТЕ

Ми, који лежимо изранављени, призивајмо Господа Који може да стави мелеме и завоје на наше ране. Свети Григорије Палама Поука XVII О НЕОСЕТЉИВОСТИ, ТЈ. УМРТВЉЕЊУ ДУШЕ И СМРТИ УМА ПРЕ СМРТИ ТЕЛА Неосетљивост, без обзира да ли телесна или духовна, јесте умртвљено осећање, које је, услед дуготрајне болести и нехата, доспело до стања потпуне отупљености. Безосећајност је нехат који је прешао у навику и успавао разум. То је пород лоше навике, замка за ревност, омча за храброст, непознавање умилења, врата очајања, мајка заборава (који, са своје стране, поново рађа своју сопствену мајку), искључење страха Божијег. Безосећајни монах је безумни философ, учитељ који самога себе својим учењем осуђује, адвокат који заступа противну страку, слепац који учи гледању. Он говори о лечењу ране, а не престаје да је чеше; говори против страсти, а не престаје да једе шкодљиву храну; моли се против своје страсти, а хита да је задовољи; кад је задовољи, љути се на самога себе, и не стиди се својих речи, бедн