Пређи на главни садржај

РОЂЕЊЕ ПРЕСВЕТЕ БОГОРОДИЦЕ


Свети Оци су говорили да са Мајком Божијом почнње и завршава се спасење рода људског. На празник рођења Свете Богородице многи људи у хришћанском свету препознају тај смисао и зато долазе у великом броју у Цркву, посебно жене и девојке, трудећи се да осете благодат овог празника.

Праведна Ана је била у дубокој старости, и било је немогуће да она роди дете по физичким и биолошким законима. Али десило се нешто натприродно, и како каже песник: тада се обрадоваше и Адам и Ева, искупише се од клетве која је проузрокована прађедовским грехом.
Рођење Богородице постаде почетак спасења рода људског, не само за оне који тренутно живе на земљи, него много, много више чак и за оне који су давно преминули, али нису одбачени од Бога и презрени. Како каже једна песма о Светој Богородици, обично се пева у трећем гласу васкршњег правила: радујте се са мном и веселите се данас, јер се пронађе изгубљена драхма. Онда се зову сви анђели, и арханђели, и сви људи праведници да се радују, јер се нађе Адам изгубљени; то је она овца о којој говори Јеванђеље, имаде стотину оваца и остави 99 у планини и оде да тражи ону једну изгубљену и кад је нађе више се њој радује, него оних 99 које нису изгубљене.
У ствари, не може се пронаћи Адам, као што мислили философи ондашњег времена и књижевници, и свештеници - причом, песмама, плачом, молитвом, него - само жртвом. Зато је Христос дошао да страда, да спасе праоца Адама, преко њега свеколики род људски који жели спасење, а мноштво је људи вапило за спасењем, али не знају како. 




Овде се открива велика тајна: рођењем Свете Богородице почиње спасење света. Њено рађање је 21. септембра по неким нашим временским мерилима (грађански календар), а завршава се цела мисија спасења 28. августа Успењем Свете Богородице, значи вазнесењем на небо, да седне с десне сгране славе Божије. Дакле, овим је један круг годишњи испуњен.

Рођење Свете Богородице славимо радосно као што славимо Божић, тј. рођење Господа Исуса Христа. Од свете девојке долази Његово рођење, оваплоћењем Духа Светога и Марије Дјеве, да постане човек и да научи човека за сва времена шта је Истина, Пут и Живот.

Нека би дао Господ православним људима да се рођењем Пресвете Богородице роди у њима свест и савест здрава, светојеванђелска савест, па да са светом Дјевом Маријом заједно следимо само један пут и правац, а то је Господ Исус Христос. Он је једина личност која је дата роду човечијем да се може тим именом спасити. Другог имена нема на планети овој нити ће га бити. Дужни смо Богу, па и људима, јер смо обдарени са пет таланата, а требало би да их умножимо на десет, како би чули онај умилни глас: „Добри и верни служитељи Моји, у малом сте били верни, уђите у радост Господара свога. Наследите уготовљено вам царство од постања света. Јер гладан бих и нахранисте ме, жедан бих напојисте ме, наг бих оденусте ме,стран бих примисте ме, у болници бих обиђосте ме, у тамници бих посјетисте ме. А сви се запиташа: Када Те видесмо у таквоме стању, па да ти послужисмо, а Он њима одговара: кад једноме од ове мање браће моје учинисте, мени учинисте (Матеј 25,35-40).



Ово су наши људи добро разумели и остварили у својој савести кроз чувено српско гостопримство. И зато, нека Бог не дозволи да изгубимо благодат чувеног српског гостопримства; кад год може Србин размишља да другом помогне, што је највећи домет људског пожртвовања. Све даје што има само да би се други спасао. Нека би дао Бог да и даље останемо пожртвовани за ближње своје, као Христос. Ми православни имамо ту моћ да све опростимо онима који се кају за учињена сагрешења, а сагрешења је било на свим странама где људи живе, а искреног покајања тако мало. Зато се молимо Богу да нам дарује да родимо род достојан покајања. А то је врлински живот у Христу.




Игуман Стефан Вучковић

Коментари

Популарни постови са овог блога

Пастир Светог апостола Јерме

  Препоручујемо полако читање овог не баш лаког штива, које упркос томе даје велике увиде у човеков духовни живот и борбу са страстима. Пастир Светог Јерме Јерма је пореклом из нижег друштвеног слоја, што показује и његов језик који садржи доста латинизама. Према његовом делу  Пастир , Јерма је прво био роб  Хришћанин , кога је у  Риму  купила једна Хришћанка по имену Роди и тиме га ослободила ропства. Када је постао слободан, бавио се земљорадњом и трговином и стекао велико богатство. Али, занемарио је морално васпитање своје породице, па су му деца у време гоњења  Хришћана  отпала од вере, док су он и његова жена остали чврсти у вери. Последица тога била је пропаст Јерминог богатства; остало му је само једно мало имање, довољно за његове потребе. Он се  покајао  и од малог  Хришћанина  постао велики поборник  Христове  науке. Дело  Пастир , чији је циљ да привуче  грешнике  на  покајање , обилује моралним поукама. Сам писац поделио га је на три дела: Пет виђења, које је писац добрим

Кроз Часни пост: Субота пете седмице поста - Акатистна субота – Похвала Одигитрији Пресвете Богородице

Грешним делима приближила си се вратима пропасти; али Онај Који је сатро врата пакла силом Свога Божанства отвори теби врата покајања, свехвална светитељко, јер је Он Сâм врата живота. Јутрење – пета недеља Поста Тропар светој Марији Египћанки Поуке Светих Отаца: Када би Бог строго испитивао дела која су противна Њему, ми не би смо живели ни један дан. Свети Јован Златоусти Молитва: Подај нам, Боже, да јасно сагледамо оно што нам доноси мир. Нека би у ово подобно време хитали да чинимо дела ради мира и добре воље, свуда око себе и у свету. Амин. Читања из Светог Писма: Јевр. 9: 1-7 Лука 1: 19-49, 56 Богомислена размишљања: Јер у Бога је све могуће. Лк. 1:37 Преузето из књиге „Кроз Часни пост – Мисли за сваки дан“, Манастир Подмаине, 2007 Акатистна субота – Похвала Одигитрији Пресвете Богородице Поводом последовања Акатиста похвала Одигитрији Пресвете Богородице у суботу Пете седмице Великог поста Реч је о рановизантијској химни, првобитно званој само акатист, коју су каснији

КАКО НАЈБРЖЕ СТЕЋИ ДУХОВНИ МИР?

САМОУКОРЕВАЊЕ   • Вид смирења, који припрема за трпљење невоља пре но што се појаве и помаже њихово мирно подношење када се појаве, Свети Оци су назвали  самоукоревањем. Самоукоревање је окривљавање себе за греховност заједничку свим људима и своју посебно. При томе, корисно је сећати се својих нарушавања Закона Божијег и набрајати их, осим блудних падова и спотицања, за које оци забрањују да их се детаљно присећамо, јер обнављају у човеку греховни осећај и наслађивање њиме. Самоукоревање, када достигне своју пуноту, коначно из срца искорењује злобу, искорењујући лукавство и лицемерје, које не престаје да живи у срцу све док je у њему присутно самооправдање. 1. 318-319 • Бављење самоукоревањем претвара то укоревање у навику. Када онога ко је стекао ту навику задеси нека невоља, истога часа у њему се јавља дејство навике и невоља се доживљава као заслужена. Главни узрок сваког узнемирења – каже преподобни авва Доротеј ако пажљиво испитамо, јесте то што не укоревамо себе. Одатле проистич

ЧУДО СВЕТОГ ПРИЧЕШЋА

ЧУДО СВЕТОГ ПРИЧЕШЋА Предговор Љубав Господа нашег Исуса Христа према људима толико је велика да је Он ради нашег спасења примио смрт, али нам је даровао и могућност да се непрекидно најприсније сједињујемо са Њим. Зато је на Тајној вечери пред Своја крсна страдања Господ установио Тајну Светог Причешћа. Свети јеванђелисти приповедају о томе како је била установљена ова Тајна. Тако јеванђелиста Матеј пише: Приступише ученици Исусу говорећи Му: Где хоћеш да ти уготовимо да једеш Пасху? А он рече: Идите у град томе и томе, и кажите му: Учитељ каже: Време је моје близу, код тебе ћу да учиним Пасху са ученицима својим. И ученици учинише како им заповеди Исус и уготовише Пасху. А кад би увече, седе за трпезу са Дванаесторицом ученика. И кад јеђаху, узе Исус хлеб и благословивши преломи га, и даваше ученицима, и рече: Узмите, једите; ово је тело моје. И узе чашу и заблагодаривши даде им говорећи: Пијте из ње сви; јер ово је крв моја Новога завета која се пролива за многе